سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه باگفتار نیک . [امام علی علیه السلام]

پیام ازیک اشنا

 
 
واما(دوشنبه 85 خرداد 15 ساعت 12:49 صبح )

 

                              بنام خدا

*اما برخی دیگرچنین می گویندکه اگراین دوستی با جنس مخالف بد بود خداوند انرا دروجود ما قرار نمیداد.

ویا اینکه میگویند نمی شود غرایز را سرکوب کرد بالاخره این نیازی است باید تامین شود والا سرخورده می شود.

#جواب

فرض کنید شخصی یکدفعه پول گزافی بدستش بیاید اما بدون اینکه در مورد چگونگی صرف وخرج کردن این پول فکری کند تمامی ان را صرف خوشگذرانی خود کند.

این شخص در نزد کارشناسان مسائل اقتصادی (سفیه)شمرده می شود.(سفیه)یعنی (بی خرد)وچنین شخصی از تصرف دربرخی ازاموال خود محروم می شود.

اما مثال دیگری عرض میکنم :فرض کنیدفردی در یک بیابان بی اب علف گیر کرده یکی دو روز است که اب نخورده و تشنه است .همینطور که در پی اب است ناگهان به یک برکه ای از اب می رسد.بدون اینکه فکری بکند که اب این برکه تمیز است یاکثیف و...بی اختیار مقداری زیادی اب از این برکه می خوردوتشنگی خودش را با این اب شاید الوده وناپاک بر طرف می کند ونیاز درونیش را بر طرف می کند.

$ سوال بنده اینجاست که ایا وقتی این شخص از این اب برکه میخورد شخصی یک لیوان اب خنک وگواراو  پاکیزه وتمیز به او تعارف کند ایا دیگر می تواند از اب گوارا چیزی بنوشد.من میگم خیر چون نیازش را باابهای کثیف تامین کرده .

با حفظ ای دومثال می گوئیم:درست است که محبت در وجود ما انسانها است ولی باید توجه داشته باشیم که تاریخ مصرف این سرمایه مهم کی وکجاست؟



 
در ادامه می نویسم(چهارشنبه 85 خرداد 3 ساعت 12:59 صبح )

                به نام خدا

درادامه تازه طرف فیلش یاد هندوستان میکنه به این فکر می افته که عجب اونکه قبلا با او رفیق بودم چقدر مهربونتروبهتراز او بودوچقدرخوش اخلاق تر بود چقدر....

این چقدرو چقدرها چه هابازندگی این شخص می کند ؟

ان محبتی که لازمه هر زندگی است به تدریج کم وکم می شود ما نمی گوئیم این زندگی به طلاق کشیده می شودولی این زندگی ان زندگی نیست که اسلام انرا می خواهد.

این جور ادمها عاشقانه انتخاب میکنند وعاقلانه طلاق میدهند در حالی که اسلام می گوید:

(عاقلانه انتخاب کن عاشقانه زندگی کن)

*اما شاید توجیهی که برخی برای این کار می اورند این باشد که:بلاخره ما برای شناخت همسر اینده خود که بسیار هم مهم است احتیاج به این رابطه داریم چهطورمیتوانیم باکسی که شناخت چندانی ازاونداریم یک عمر زندگی کنیم.

#جواب:

اگرشمااین چندجمله را کنار هم قرار بدهید نتیجه ای که بدست می اید این توجیح رابه شدت نفی میکند:

اول اینکه شما خودتان هم حتما این را تایید خواهید کردکه:

ان چیزی که بیش از همه در این روابط ها موج می زند احساسات است وهیچ کس نمیتواند منکراین مسئله شود

 

وازطرف دیگرمی دانیم وبین دانشمندان نیز ثابت شده است که(( احساسات))  و((تعقل))مانند دوکفه ترازو می مانند اگریکی ازاینها بالا  رود ان دیگری پایین می ایدوبلعکس خوب باحفظ این دو مطلب میرویم سراغ یک سوال وبعد هم  نتیجه می گیریم.

سوال: مهمترین عامل موفقیت در یک انتخاب (هرچه میخواهد اشد)چیست؟

ما برای حتی خرید یک چیز بی ارزش به دنبال اطلاعات مفید ومشورت کوچک ولو با فروشنده میکنیم .

ایا به امر این مهمی مشورت با یک بزرکتر لازم نیست ایا می شود با دین هم مشوت کرد بله دین برنامه های فوق العاده زیبا ومفید دارد.از جمله برای قبل ازدواج خداوند در قران می فرماید:

((و لستغفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله))

وکسانی که اسباب ازدواج نمی یابند پاکدامنی می ورزند تا انکه خداوند از بخشش خویش توانگرشان گرداند.

این است پاکدامنی برای یک جوان با ایمان.تا خود دانی خدا حتما ...



 
جواب(چهارشنبه 85 اردیبهشت 27 ساعت 11:57 عصر )

به نام خدا

اگرشما به محض اینکه وارد کلاس درس عاشقی شدید (که این کلاس در وجود هر شخصی برگزار میگردد=کنایه از اینکه این مطلب که می خواهیم بگویم فطری است )اولین اصلی که به شما می اموزند .اصل تبادل بهترین هاست یعنی وقتی ان دو نفری که همدیگر را خیلی دوست دارند وقتی به یکدیگر میرسند دوست دارند که بهترینها را نثار یکدیگر کنند 0از نظر نگاه .بهترین نگاه: از نظر رفتار: بهترین رفتار  از نظر گفتار:بهترین گفتار و....

 

طرف صد تا  کتاب ادبی میخواند تا جمله ای پیدا کند و به معشوقش بگوید .

خوب اما از طرف   دیگر این را هم همه میدانیم که ذهن انسان همچون یک دوربین عکاسی هست که ان به ان  در حال عکس گرفتن میباشد که برخی از این عکسها شفاف و بسیار واضح هستند  و برخی دیگر این چنین نیستند .یعنی شما کافی است که شخصی را یکبار دیده باشید عکس وتصور این شخص تا اخر در ذهن شما خواهد بود با حفظ این مطالبی که خدمت شما عرض کردیم می  رویم سراغ جواب اینکه این شخص در دوران روابط و رفاقنش در ذهن خود تعداد بسیاری از همان  بهترین ها که خدمتتان عرض شد جا داده است و این بهترینها

 

هم از نوع عکس شفاف می باشند و جا دارد که این نکته را هم متذکر بشویم که غالب این بهترین ها تصنعی و ساختگی میباشد

خوب وقتی این شخص با این تصاویری که در ذهن دارد وارد زندگی می شود.هنگامی که چند سالی از زندگی میگذردوشور واحساسات دوران اوائل زندگی کمترمیشودوزندگی عادی میشود(واین عادی شدن برای همه است).در چنین موقعیتی  این شخص با کوچکترین اختلاف سلیقه ای که با همسر خود پیدامی کند وکدورتی بین انها پیش می ایدطرف فیلش یاد هندوستان می کند.

اینو یواشکی مینویسم که اولین قهر جدی به شوخی شروع میشود.هردو از هم قهرمی کنند.و عازم خونه پدری می شوند. حالا وظیفه ماها(پدرومادرودوستان و اشنایان)در این زمینه چیست ایا دین برنامهای دارد حتما دنبال کنید.



 
ادامه بحث(دوشنبه 85 اردیبهشت 25 ساعت 6:39 عصر )

به نام خدا

شاید وقتی این امار را بیان کردیم کسی بپرسه که:

ما جزءان کمترینها هستیم که اصلا به همدیگر وعده ازدواج نمی دهیم.ویا اینکه جزء ان افرادی هستیم که اگر هم وعده ازدواج بدهیم بر خلاف ان عمل می کنیم و اصلا ازدواج نمی کنیم تا این که شما بخواهید مارا از زندگی ای که به طلاق  کشیده میشود بترسانید بلکه ما مدتی با هم رفیق میشویم و بعد من با کس دیگری ازدواج میکنم واو هم با کس دیگری ازدواج خواهد کرد.

 

*جواب میدهیم  ....



 
موضوع:اسیب شناسی روابط دختروپسر(پنج شنبه 85 اردیبهشت 21 ساعت 11:31 عصر )

باسم تعالی

 

بحث مان راباارائه یگ امارپیرامون روابط دختروپسر (که از زبان استادمان شنیده ام)شروع میکنم

 

*امار:

_بالای90درصد از کسانی که با جنس مخالف رابطه دارند علت این رابطه را مقدمه ازدواج می دانندوبیان کرده اند.(یعنی دراین روابط وعده ازدواج داده می شود

_از این تعداد (بالای 90 درصد)فقط کمتر از 10 درصدشان به این وعده که کرده اند تحقق می بخشند (یعنی ازدواج می کنند)

_از این افراد (که ازدواج کرده اند)بالای 90 درصدشان زندگی انها به طلاق کشیده میشود.

_هرساله چندین هزار خانواده از هم پاشیده میشه وبه دنبال ان چندین هزار کودک یا بدون سرپست بزگ میشه یا تحت حمایت مادر. که مادر یک روزی ازدواج می کنه که تحت سرپرستی یک غریبه( ان هم نا پدری)بزرگ خواهد شد ویا تحت سرپرستی پدر خواهد بود که پدر نیز یک روزی ازدواج می کنه که بچه تحت تربیت یک غریبه(نامادری)بزرگ میشه.من قضاوت را بر عهده خود شما قرار می دم .

                                                                              این بحث ادامه داره



 
د ینداری(دوشنبه 85 اردیبهشت 18 ساعت 12:36 صبح )

سلام  بر دوستان عزیز

دین اسلام یک دین کاملی است وبرای همه زندکی ما ازقبل تولد تا بعد مرگ برنامه دارد.

ومن میخواهم که در این وبلاگ رابطه دین و زندگی را برای شما  عزیزان در حد توانم بنویسم.امیدوارم با نظرات وانتقادات مارا یاری کنید.

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 68138  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «