سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره حکمت، رستگاری است . [امام علی علیه السلام]

پیام ازیک اشنا

 
 
شب یلدا(پنج شنبه 85 آذر 30 ساعت 11:53 عصر )
yalda.hendone10.jpgyalda.hendone 7.jpg 

yalda.hendone 8.jpgyalda.hendone4.jpg شب یلدا یا «شب چله» شب  اول زمستان و درازترین شب سال است. و فردای آن با دمیدن خورشید، روزها بزرگ تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد. این بود که ایرانیان باستان، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی بر پا می کردند.
این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان قبل از زرتشتیان بوده است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد،همان که در زبان انگلیسی "day"خوانده میشود.

یلدا و جشنهای مربوطه که در این شب برگزار می شود،یک سنت باستانی است.یلدا یک جشن آریایی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می کرده اند.یلدا روز تولد میترا یا مهر است.این جشن به اندازه زمانی که مردم فصول را تعیین کردند کهن است.

نور،روز و روشنایی خورشید،نشانه هایی از آفریدگار بود در حالی که شب ،تاریکی و سرما نشانه هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می برند.روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود درحالی که روزهای کوتاه تر نشانه ای از غلبه تاریکی.
برای در امان بودن از خطر اهریمن،در این شب همه دور هم جمع می شدند و با برافروختن آتش از خورشید طلب برکت می کردند.

آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص ، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پری آن، آینده گویی می کنند.

بر گرفته از کتابهای
" دیدی نو از آیینی کهن " نوشته دکتر فرهنگ مهر
"گاهشماری و جشنهای ایران باستان" نوشته هاشم رازی

 



 
شاد باش(یکشنبه 85 آذر 12 ساعت 12:12 صبح )

بسم الله

عید ولادت امام رضا مبارک باد.

دیروز در حرم خواهر امام رضا غلغله بود همه از دور ونزدیک برای عرض تبریک خدمت خانم  بی بی  فاطمه معصومه امده بودند.بعضی ها دسته گل بعضیها شیرینی پخش میکردند.

ماهم رفته بودیم به اتفاق خانواده خیلی شلوغ بود .همه امده بودند عیدی بگیرند از خانوم. خانوم هم دریای کرامت است به همه عیدی میده به ما که داد .مااز او و ازاون خاندان تشکر میکنیم .چون اونا واسته فیض الهی اند.خانوم متشکریم.....



 
یاد ان سفرکرده(پنج شنبه 85 آذر 2 ساعت 11:43 عصر )

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دیروزو امروز هوا یک جوری دیگه بود.

اخه امروز 30/8/85بود.هوا سنگین وغمگین بود چون اغامون یک یار مهربان وباوفا را از دست داد.

دیروز که شنیدم از تلوزیون که مقام معظم رهبری تسلیت گفتند فهمیدم یک عزیز بزرگواری را از دست دادیم.

امروزقم سراسر عزاوماتم بود در خانه  بچه  ها بهم گفتند   فردا تو تشیع جنازه شرکت میکنی فورا گفتم اری بابا ایشان ازمراجع اعظام اهل تشیع بودند وظیفه فمونه

.صبح امروزقراره تشیع جنازه کنن.اخه از تلوزیون اینجوری گفتن ساعت9 صبح.

همه قم امروز تعطیل بود حوزه علمیه ازدیروز تعطیل بود ازصبح ساعت 30/8از خونه زدم بیرون سوار خط شهری شدم از پردیسان امدم به حرم. جمعیت زیاد جمع شده بود. با ز هم می امدنداز شهرهای اطراف هم امده بودند از تهران ازتبریز هم امده بود (.چون ایت الله میرزا جواد  تبریزی ازاهل تبریز بود واز مفاخردیار اذربایجان بود.)

رفتم داخل حرم بعد از عرض ارادت ساحت مقدس حضرت فاطمه معصومه واهل بیت علیهما سلام رفتم داخل صحن بزرگ که جمعیت زیادی از اون طرف با فشار زیادی به طرف حرم مطهر امدند .یکی چند نفر گفتند دارند پیکر مطهر را از اون طرف ازطرف  خیابون  اراک  پل حجتیه  میدان انقلاب و خیابون  ایت الله مرعشی نجفی (ارم) دارن تشیع میکنندو میارن طرف حرم مطهر تا داخل حرم جوار بی بی

فاطمه معصومه کنار قبور مراجع گذشته دفن کنن.

همه برگشتیم به طرف  پل اهنچی همه  جمعیت با  هول ولع  زیاد به طرف خیابان اراک رفتیم پیکر مطهررا ازطرف میدان شهید مطهری تشیع میکردن به طرف پل حجتیه .

من سرپل اهنچی ایستادم ازدور پیکر مطهر را دیدم واون جمعیت مشیع کننده که بر سر سینه خود میزدند و ندای

عزا عزاست امروز روز عزاست امروز    مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز.

نظاره میکردم خود به خود اشکم جاری شد مانند یک پسری که پدری اون هم چنین پدری راازدست داده گریه کردم.

جمعیت  هر لحظه  بیشتر می شد  تا اینکه رقم  به  میلیونی رسید تمام  خیابونهای اطراف حرم پر از جمعیت زن مرد کودک جون پیرمرد پیر زن از روحانیون از بازاریان کسبه واصناف نیروهای نظامی انتظامی همه و همه کس امده بودند ودر تشیع جنازه شرکت کرده بودند.

با رد شدن پکر مطهر به طرف پل حجتیه من برگشتم داخل حرم تا در حیاط بزک که میخواستند نماز بر پیکر مطهر بخوانن من جای برای خود بگیرم با اینکه هنوز پیکر مطهر بیرون حرم تشیع میشد در حیاط حرم صفهای نماز تشکیل شده بود.

یک قسمتی از حیاط را باداربست فلزی جدا کرده بودند مخصوص اشخاص مهم از جمله ایات اعظام شخصیتهای مملکتی نماینه رهبری نماینده ریاست جمهوری و.....

 قسمتی  از حیاط  مخصوص  خانمها جهت   شرکت در نماز بر اون پیکر پاک بود.

من رفتم به اون اولها. شدم تقریبا جزو  صفهای  اولی  بعداز داربست  فلزی . فشار جمعیت خیلی زیاد زیاد می شد بلاخره بعد از حدود یک ساعت شاید هم بیشتر پیکر مطهر وارد حیاط حرم شد . حدود  یک ربع  ساعتی  طول  کشید  تا به  جایگاه اصلی  یعنی  نماز برسد بعد از حدود نیم  ساعت  حضرت  ایت الله وحید خراسانی (دامت برکاته) بر پیکر مطهر ایشان نماز خواندند. وبعد وصیت نامه  ان  حضرت  قرائت شد که حاوی چند نکته مهم و توصیه جدی  برای اقشار مختلف بود. ومن ان قسمتی که مربوط  به خودم  هست به  یاد  دارم  اینکه  به( طلاب عزیز من در تمام  عمرم باجدیت در تحصیل علم تلاش  میکردم وتا حال نیز در طلب علم بودم از اول طلبه ای بیش نبودم و الان نیز  طلبه ای بیش  نیستم الان درچنین وضعیتی حول دین حق وتشیع اهل بیت باشید. که دین بر حق دین اسلام شیعی است. در اخر محتاج  دعای خیرشما عزیزان هستم.)

بعداز خوانده شدن وصیت پکر مطهر را برای خاک سپاری داخل حرم بردن  هنگام برگشتن به خونه دیدم افرادی که باپای برهنه بدون کفش گاهی یک لنگه کفش داشتن وحیاط حرم پر بود از انواع کفش شال گردن ودستمال و...

ساعت 30/11 دیگه همه داشتند به خونه هاشون بر میگشتند من هم رفتم یک مقدار نون تهیه کردم وبه خونه برگشتم.خسته وکوفته اما راضی....



 
اسباب کشی ومستاجر(چهارشنبه 85 آبان 24 ساعت 11:17 عصر )

                              

                        بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت امام صادق علیه السلام بر امام زمان وشیعیان جهان تسلیت باد.

امروز چهارشنبه است 24/ابان /85

امروز با روزهای دیگه یکمی فرق داشت باید هم فرق میداشت چون روزمهمی بود .

همه خونه به هم ریخته بود  همسرم خسته  وداغون چون ما  میخواستیم  خونمونو عوض  کنیم  چون بابا ما مستاجر هستیم هرسال همین موقه  ها این وضع  سر ما اجاره نشینها میاد .

خلاصه  خونه به  هم ریخته من  هم درسهایم  زیاد. (البته این یه بهونه است) چون تازه درسها شروع شده  این کلاس  اون کلاس  این  استاد   اون  استاد   بلاخره  با مشورت دوستان دو استاد خوب پیدا کردیم.

از خونه بگم من واقعا نتوانستم به طور کلی وجدی به همسرپرتوان وانرژی کمک کنم.

ایشان با ان همه مشغله از جمله بچه داری شوهرداری مدیریت خانه تمام  کارهای بسته بندی جمع  جور  کردن  اسباب  خانه  را  نیز خودشان به  تنهای  انجام  دادند ( خدا ازش راضی باشد.)

روز جمعه مصادف با سالروز شهادت مولای ما امام صادق علیه السلام ما اسباب کشی می کنیم ومی ریم به اپارتمان نشینی و یک خونه جدید تو   پردیسان یک  خونه دوخوابه 90 متری جای خوبی امیدوارم باشه  ماهم بتونیم فرهنگ اپارتمان نشینی را رعایت بکنیم.

البته اینو بگم  وقتی  همسرم  فهمید  که  روز جمعه  روز شهادت امام صادق علیه السلام است  خیلی خیلی ناراحت  شد. وتصمیم  گرفتیم باهم که روز  شنبه  ما اثاث کشی کنیم.این  درسته ما  میخواهیم  در  این روز به  مراسم  عزاداری  برسیم ودر  ان شرکت کنیم وبه حرم بریم دعا گوی شما سروران عزیز باشیم.



 
رمضان(دوشنبه 85 مهر 3 ساعت 12:3 صبح )

                                                بسم الله الرحمن الرحیم

    شهر الرمضان الذی انزل فیه القران

    حلول ماه مبارک رمضان بر تمامی جهانیان مسلمانان وشیعیان اسلام مبارک باد

    رمضان ماه قران  ماه رحمت خدا ومیهمانی خداست. از این ماه بیشتر     وبهتر 

    استفاده کنید.

    امروز در یک اطلا یه ای که معمولا در مغازه های قدیمی میزنند خواندم از دو چیز

    غافل مباش از یاد خدا واز مرگ .... مرگ....مرگ...



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 3  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 68139  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «